Turizm ve Otelcilik Mesleği

Turizm ve Otelcilik mesleğinde hizmet unsuru çok önemli ve geniş kapsamlıbir yer tutar.
şunu unutmayın bizim mesleğimizde hiç kimsenin öğrenimi tamamlanmamıştır.
Turizm ve otelcilik her gün yeni bir şey öğrenmek ve yeniliklerle dolu bir meslek dalıdır.
yeniliklere açık olduğunuz taktirde başarıya ulaşabilirsiniz.
Vücut ve ruh temizliği,hareketlerin inceliği,mesleki bilginizi kullanabilme becerisi ve
hizmet etme heyecanı ile birlikte meslek sevginiz yapacağınız işlerde harikalar yaratır.
Unutmayınız,yapacağınız görevler hareket isteyen,canlılık isteyen ve sevgi isteyen görev
lerdir.günümüzde ferdi çalışmanın yeri yoktur.kollektif olarak çalışın,bu şekilde yapılan
yanlışlık ve hataları izale etme yoluna gidebilirsiniz.en küçük detaylar üzerinde daha
fazla durun,çünkü önemli hatalar,küçük detaylara önem vermemekten dolayı ortaya çıkar.
Yapacağınız görevin bilinci içinde ne yapacağınızı düşünerek,telaşlanmadan,kendinizden
emin olarak yapmaya çalışın,telaş insanları hatalar yapmaya sürükler.
Temizlik her alanda yaşamın değişmez şartlarından biridir ve ilk kaidesidir,temizlik
sadece bireysel değil, kullanım alanları dahil olmak üzere her zaman yapılması gereken
bir kuraldır.giyiminiz,konuşmanız,hareket tarzınız,mesleki bilginiz,meziyetleriniz ve
genel kültürünüz sanatınızın ve mesleğinizin ilerlemesine yardımcı olacaktır.
Ciddiyet,nezaket,dürüstlük,terbiye ve fiziki görünüşünüz hizmet etme sevğisi ile birleş-
tiğinde,müşterinin,sizin ve işletme hakkındaki görüşleri takdire şayan olacaktır.
Unutmayınız,hem satıcı ve hem de tanıtıcı rolü oynuyorsunuz,satacağınız malı çok iyi
tanımanız ve bilgi sahibi olmanız gerekir,
Günümüzde yabancı dil çok önemli bir yer tutmaktadır,bilhassa Turizm ve Otelcilik te,
olmaz sa,olmazdır.bu sektörde yabancı dil bilmeyen yarım insan şeklindedir.çünkü bu
mesleğin özelliği ve en önemli unsuru yabancı dil bilmektir.bunu başka türlü yürütmeniz
imkansızdır.
Hiç bir müşteri kendisine ters cevap veren,asık suratlı bir elemanı asla affetmez ve
işletme hakkında menfi intibalarla ayrılan müşteri o işletmeye ayak basmak istemez.
Müşteri kendisine yardımcı olmaya çalışan,güleryüzlü,temiz giyimli,bilinçli,yaptığı işi
severek yapan ve hizmet etme arzusunda olan elemanlar ister.işletmenin belli bir yere
gelmesinde görev yapan personel çok önemlidir.eğitimsiz bir personel işletmeyi batırır.
İşletmelerde amaç,kazanmak ve doruklara çıkmaktır.bu meslekte yapılan işlem insan hizme-
tidir,yani robotlarla bu işi yapamazsınız,burada fizik yapısı düzgün,rahat hareket
edebilen,konuşma diksiyonu düzgün,takım çalışmasına yatkın,en az bir yabancı dil bilen
müşteri ilişkilerinde etken eğitimli personel şarttır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar