Restorant İşletmeciliği ve Yönetimi
Restorant İşletmeciliği ve Yönetimi
Restaurant İşletmeciliği bünyesinde,yiyecek içecek kontrolu,depolama,maliyet ve satın alma analizleri,cost kontrol,hazırlanış ve sunum,personel eğitimi ve meslek eğitimi,restaurant düzenlemesi ve uygulanması konularında,
Otel/Restaurant mutfak bölümlerinin,eğitimi konusu,hijyen ve depolama sistemleri,standart satın alma ve muhafaza etme,porsiyonlama sistemleri,malzemeyi aslına uygun şeklinde kullanma ve kontrol sistemleri,İşletmenin karlılık ve aranan işletme haline gelebilmesi,müşteri memnuniyetinin ön plana çıkması konularının geliştirilmesi,konularında,Birikim ve deneyimlerimi,istendiği takdirde uygulamaya koymak istiyorum.
Otelcilik ve Restaurant işletmeciliği,her zaman geliştirilmesi ve yenilenmesi,cazip hale getirilmesi gereken,insan eğitimi ve potansiyelinin,hizmet etme anlayışı ve isteği ile birleşerek,ortaya konulması gereken bir meslek dalıdır.
Her şeyden evvel,çıplak tabir ettiğimiz bir meslek dalıdır,fiziki yapınızla,yürüyüşünüz ve davranışlarınızla,konuşma yeteneğinizle,giyiminiz ve temizliğiniz ile,eğitiminiz ve meslekle ilgili becerileriniz ile,yabancı diliniz ve anlaşılır ana dilinizle ve meslek sevğinizle,başarılı olur,işletmeye yararlı hale gelirsiniz.
1965 yılında,3 yıllık Otelcilik eğitimini bitirerek başladığım,Otelcilik yaşamımda,aldığım eğitim ve meslek becerim beni,comi’likten,Genel Md.lüğe kadar getirdi.Mesleğimin zirvesine çıkma onurunu verdi.
Aradan geçen senelerden sonra,günümüz otelciliğine baktığımda,gerekli eğitimin verilemediğini,yaptığım gözlemlerden sonra hayretle izledim.Bilği ve becerinin her geçen gün ileri gitmesi ve hizmet etme anlayışının gelişmesi gerekirken,yozlaşmasına şahit oldum.Gerek,her şey dahil sisteminin,otelciliği olumsuz yönde etkilediği ve gerekse,gerekli eğitimin,bilinçsiz şekilde verilmesi(gerekli eğitimi alamayıp,gerekli eğitimi veremeyenler) , sonuçta,günümüz Otelciliğine baktığımızda,müşteri memnuniyetinin önemli olmadığı,İşletme kurallarının ve İşletme menfaatlerinin ön planda olduğu bir gerçektir.
Açıkça söylemek gerekiyorsa,yeter ki,maliyetleri sıfıra indir,eğitimli personele gerek yok,nasıl olsa eğitilir,önemli olan.İşletmenin kazanması,müşteri memnuniyeti hiç önemli değil düşüncesi,günümüz Otelcilik anlayışıdır.
Restaurant İşletmeciliği bünyesinde,yiyecek içecek kontrolu,depolama,maliyet ve satın alma analizleri,cost kontrol,hazırlanış ve sunum,personel eğitimi ve meslek eğitimi,restaurant düzenlemesi ve uygulanması konularında,
Otel/Restaurant mutfak bölümlerinin,eğitimi konusu,hijyen ve depolama sistemleri,standart satın alma ve muhafaza etme,porsiyonlama sistemleri,malzemeyi aslına uygun şeklinde kullanma ve kontrol sistemleri,İşletmenin karlılık ve aranan işletme haline gelebilmesi,müşteri memnuniyetinin ön plana çıkması konularının geliştirilmesi,konularında,Birikim ve deneyimlerimi,istendiği takdirde uygulamaya koymak istiyorum.
Otelcilik ve Restaurant işletmeciliği,her zaman geliştirilmesi ve yenilenmesi,cazip hale getirilmesi gereken,insan eğitimi ve potansiyelinin,hizmet etme anlayışı ve isteği ile birleşerek,ortaya konulması gereken bir meslek dalıdır.
Her şeyden evvel,çıplak tabir ettiğimiz bir meslek dalıdır,fiziki yapınızla,yürüyüşünüz ve davranışlarınızla,konuşma yeteneğinizle,giyiminiz ve temizliğiniz ile,eğitiminiz ve meslekle ilgili becerileriniz ile,yabancı diliniz ve anlaşılır ana dilinizle ve meslek sevğinizle,başarılı olur,işletmeye yararlı hale gelirsiniz.
1965 yılında,3 yıllık Otelcilik eğitimini bitirerek başladığım,Otelcilik yaşamımda,aldığım eğitim ve meslek becerim beni,comi’likten,Genel Md.lüğe kadar getirdi.Mesleğimin zirvesine çıkma onurunu verdi.
Aradan geçen senelerden sonra,günümüz otelciliğine baktığımda,gerekli eğitimin verilemediğini,yaptığım gözlemlerden sonra hayretle izledim.Bilği ve becerinin her geçen gün ileri gitmesi ve hizmet etme anlayışının gelişmesi gerekirken,yozlaşmasına şahit oldum.Gerek,her şey dahil sisteminin,otelciliği olumsuz yönde etkilediği ve gerekse,gerekli eğitimin,bilinçsiz şekilde verilmesi(gerekli eğitimi alamayıp,gerekli eğitimi veremeyenler) , sonuçta,günümüz Otelciliğine baktığımızda,müşteri memnuniyetinin önemli olmadığı,İşletme kurallarının ve İşletme menfaatlerinin ön planda olduğu bir gerçektir.
Açıkça söylemek gerekiyorsa,yeter ki,maliyetleri sıfıra indir,eğitimli personele gerek yok,nasıl olsa eğitilir,önemli olan.İşletmenin kazanması,müşteri memnuniyeti hiç önemli değil düşüncesi,günümüz Otelcilik anlayışıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder