Turizm de personel eğitimi

Personel eğitiminde öncelikle temizlik çok önemlidir,gerek vücut ve gerekse ünüformatemizliği,müşteri ile ilk teması siz kuruyorsunuz,giyiminiz,konuşmanız,hareket tarzınız
müşterinin işletme hakkında fikir edinmesini sağlayacaktır.ciddiyet,nezaket,meslek bilgisi
ve hizmet etme sevgisi birleştiğinde sizin meziyet ve sanatınız ortaya çıkacaktır.
Müşkülpesent müşterileri tatmin etmek çok zordur,unutmayın siz hem satıcı,hem müşavir rolü
oynuyorsunuz.satacağınız şeyi çok iyi tanımanız gerekir.ister yiyecek,ister içecek olsun
kaitesini,menşeini,hazırlrnış tarzını ve hazırlanış süresini çok iyi bilmeniz gerekir.
güzel bir şekilde hazırlanan ve takdim edilen yemeğe,değerli bir tablo seyrediyormuş gözü
ile bakılar.tavsiyede bulunun,müşteri sizin tavsiyelerinizi kabul edip memnun kalacaktır.
iyi bir eleman olabilmek için zevk ve irade ile çalışarak hazırlanmak,çok pratik yapmak,
gerekli meslek bilgisine sahip olmak ve en az bir yabancı dil bilmek gerekir.

Mesleğin üç kaidesi,incelik,takım zihniyeti.team work,ihtimamlı görünüş şeklindedir.
en cömert bir müşteri dahi,asık suratlı ve ters cevap veren bir personeli affetmez.
malınızı satmak için çalışıyorsunuz,güleryüzlü ve istekli olduğunuz takdirde satabilirsiniz,
aksi takdirde işletmenizi zarara sokarsınız.
Takım zihniyeti ile çalışan personel,çalıştığı işletmeye bambaşka bir hava verir,çok şey
kazandırır,müşteri işletmeye ayak basar basmaz o havayı teneffüs eder,güvenilecek işletmede
olduğuna kanaat getirir.
personel kendisine iyi bakmak ve sağlıklı olmak zorundadır,temiz ve bakımlı saçlar,temiz
ve bakımlı dişler,sakalsız bir yüz,temiz ve tırnakları bakımlı eller,ter kokusundan izale
edilmiş bir vücut ve temiz ünüforma ile birlikte boyalı bir ayakkabı,müşteriye itimat verir,
Bütün müşterilere gayret ve nezaketle servis yapın,bugün işletmeye ilk defa gelen müşteri
yarının devamlı müşterisi olabilir.bu durumda hem siz ve hemde işletme çok şeyler kazana-
caktır.
öncelikle yaptığınız işi sevmelisiniz ve severek yapmalısınız.çünkü yaptığınız iş hizmet işi
sevmediğiniz takdirde verimli olamazsınız,konuşmanızla,hareket tarzınızla,meslek bilginizle
karşınızdaki müşteriyi etkiliyebilir ve kendinize hayran bırakabilirsiniz.
İşletmeye gelen her müşteri kendisi ile ilgilenilmesini ister,gösterilen ilği müşterinin
mutlu bir şekilde ayrılmasını sağlar ve bu memnuniyetini arkadaşlarına ve yakınlarına
tavsiye ederek işletmenin pozitif reklamını yapar,önemli olan ilan vererek tanıtım yapmak-
tansa,hizmeti en iyi şekilde vererek tanıtım yapmak en doğru ve karlı iştir.
Yabancı menşeli müşterilere yardımcı olmak,onlara tavsiyelerde bulunmak aldığımız eğitimin
bir parçasıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar